Skip to main contentÉpreuve à l'albumine - Place de la Concorde, Paris, France, ca. 1865 | Musée McCord Collections en ligne | Musée McCord - Musée d’histoire sociale de Montréal
Épreuve à l'albumine
Place de la Concorde, Paris, France, ca. 1865
ArtisteAttribué à
Achille Quinet
(1831-1900)
SignatureNon signé / Unsigned
InscriptionsPencil on secondary support, 251
Date
Vers 1865
Médium / Technique
Halogénures d'argent sur papier monté sur papier
Procédé à l'albumine
Procédé à l'albumine
Dimensions19,8 x 23,9 cm
Numéro d'accessionM2010.89.1.293
CollectionMcCord
CréditDon de Airlie Ogilvie
Status
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Jardin des Tuileries, Paris, France, ca. 1865
Achille Quinet
Vers 1865
M2010.89.1.292
Palais des Tuileries, Paris, France, ca. 1865
Achille Quinet
Vers 1865
M2010.89.1.289
Hotel de Ville and the Pont d'Arcole, Paris, France, 1858
Achille Quinet
1858
M2010.89.1.299
Pont Neuf and Ile de la Cité, Paris, France, ca. 1865
Inconnu / Unknown
Vers 1865
M2010.89.1.288
Bassin de Flore, Parc de Versailles, Paris, France, ca. 1865
Inconnu / Unknown
Vers 1865
M2010.89.1.314
Portrait d’une religieuse non identifiée, Paris ?, France ?, 1865-1885
Inconnu / Unknown
M2017.46.2.7931.1
Vue intérieure de Saint-Pierre de Montmartre, Paris, France, 1867?
Charles Smeaton
1867?
M2019.7.2.2.61
Abside de Saint-Pierre de Montmartre, Paris, France, 1867?
Charles Smeaton
1867?
M2019.7.2.2.59
Vue intérieure de Saint-Pierre de Montmartre, Paris, France, 1867?
Charles Smeaton
1867?
M2019.7.2.2.65
The Copie of a Letter from Paris, the 24. Jun. 4. Jul. 1642. Upon the subject of the conspiracie : For which the Marquesse of Sainct Mars, great Esquire of France, Monsieur de Thou, Councellour of State, and Monsieur de Chavagnac, are kept in prison. With another Copie of a Letter from Narbon, serving to the clearing of the businesse : Wherein may be seen the marvellous deliverance of France, and of her Confederates or Friends, but especially of England, involved in that plot.
24 juin 1642 - 4 juillet 1642
S001/B2.1,4.3
Ce projet est rendu possible grâce au généreux soutien de la Fondation Azrieli et de Patrimoine canadien.