Skip to main contentMap - [Cotes de la Bretagne] | McCord Museum Online Collections | McCord Museum - Montreal Social History Museum
Map
[Cotes de la Bretagne]
Engraver
Pierre François Tardieu
(1711-1771)
EngraverLettrage par
Dubuisson
(active 1767-1833)
InscriptionsA) Partie de l'Echêveché de Quimper / Partie de l'Ec'he de Vannes (Longitude du Meridien de l'Isle de Fer) / B) St. Malo & St. Servan Harbours / C) Port et Rade de Brest / D) L'Orient & Port Louis. / Gravé par P. F. Tardieu. Ecrit par Dubuisson (Longitude du Meridien de Paris)
Date
1765
Medium / Technique
Ink on paper
Intaglio
Intaglio
DimensionsHeight: 40.5 cm (15 15/16 in.)
Image width: 45 cm (17 11/16 in.)
Width: 56.5 cm (22 1/4 in.)
Image height: 34 cm (13 3/8 in.)
ClassificationTools & Equipment for Science & Technology - Surveying & Navigational T&E - Navigational Equipment
Origin
France, Europe
Object Number1979.143
DivisionArchives - Maps and Plans
CollectionStewart
Status
Not on viewInformation about the objects in our collection is updated to reflect new research findings. If you have any information to share regarding this object, please email reference.mccord@mccord-stewart.ca.Information about rights and reproductions is available here.
Figure de la Terre Neuve, Grande Rivière de Canada, et côtes de l'Océan en la Nouvelle France
Marc Lescarbot
1618
1979.536
Carte des parties nord et est de l'Asie qui comprend les côtes de la Russie asiatique le Kamschatka, le Iesso, et les Isles du Japon dressée en 1760 par M. * * *
Didier Robert de Vaugondy
1777
1979.129
A Chart Shewing the several places of action between English and Spanish fleets...
Hubert François Gravelot
1739
1979.516
Nouvelle carte des découvertes faites par des vaisseaux Russiens aux côtes inconnues de l'Amérique Septentrionale
Jakob von Staehlin
1784
1970.3031
Nouvelle representation des cotes nord et est de l'Asie pour servir d'éclaircissement aux articles du Supplement de l'Encyclopedie qui concernent le Passage aux Indes par le Nord
Didier Robert de Vaugondy
1777
1979.130
This project is made possible thanks to the generous support of the Azrieli Foundation and Canadian Heritage.